
چرا خدا «ابلیس» را آفرید؟xa0«شیطان» به هر موجود موذى و منحرفکننده و طاغى و سرکش، خواه انسانى یا غیر انسانى مىگویند و «ابلیس» نام آن شیطان است که آدم را فریب داد و اکنون هم با لشکر و جنود خود در کمین آدمیان است.عقیق:آیتالله ناصر مکارم شیرازی در تفسیر نمونه ذیل آیات 34 تا 37 سوره مبارکه «بقره» به شیطان و دلایل آفرینش آن اشاره کرده است که متن آن در ادامه میآید؛بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ«وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَىٰ وَاسْتَکْبَرَ وَکَ...
ادامه مطلب